توبه

ساخت وبلاگ
  سلام ماجرای قتل یک نفر از قبایل بنی اسرائیل میدانید که يك نفر از بنى اسرائيل به طرز مرموزى كشته مى شود، در حالى كه قاتل به هيچوجه برای عموم مردم معلوم نيست .لذادر ميان قبائل موجود بنى اسرائيل نزاع و درگيری  مى شودو هر يك آن را به طايفه و افراد قبيله ديگر نسبت مى دهد و خويش را تبرئه مى كند تا انجا که داورى را   نزد موسى علیه السلام مى برند و حل مشكل را از او خواستار مى شوند. درحالیکه عده ای  از موضوع قتل و شخص قاتل مطلع بودند و راضی به کشار قبایل بودند اما راضی به آشکاری این موضوع خیر،لذا باریتعالی می فرماید آنچه را مخفى داشته بوديد آشكار ساخت و اذ قتلتم نفسا فادراتم فيها والله مخرج ما كنتم تكتمون (72 سوره بقره ) میدانید که  حضرت موسی علیه السلام  به قوم خود گفت بايد گاوى را سر ببريد تا مشکل را حل کنم .اما  آنها   گویا باور نداشتند که نزد چه شخصی و با چه توانایی هایی آمده اند و انگار همه معجزات  و حمایت های باریتعالی از ایشان  و خود را فراموش کرده    یا     ندیده اند لذا با گستاخی  گفتند: آيا ما را به مسخره گرفته اى؟      میدانید کسی که دیگران را به تمسخر بگیرد   باریتعالی واژه ی         ای وای      را برایش بکاربرده (ویل لکل حمزه لمزه       ای وای         بر مسخره کنندگان ......) و آدمی باید جاهل باشد که چنین کاری بکند  لذا  حضرت موسى علیه السلام در پاسخ آنان گفت : به خدا پناه توبه...
ما را در سایت توبه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 13380810 بازدید : 111 تاريخ : دوشنبه 27 آذر 1396 ساعت: 8:47

سلام  سؤ ال كليد حل مشكلات و بر طرف ساختن جهل و نادانى است ، اما مانند هر چيز درست  اگر از حد و معيار خود تجاوز كند، و يا بى مورد انجام گيرد،دليل انحراف و موجب زيان است ، همانگونه كه نمونه اش را درماجرای یافتن مقتولی از قوم بنی اسرائیل  مشاهده كرديم بنى اسرائيل ماءمور بودند برای یافتن قاتل، گاوى را ذبح كنند. بدون شك اگر قيد و شرط خاصى گاو مذکور می باید مى داشت  خداوند حكيم در همان لحظه كه به آنها امر كرد ، قید وشرط خاص را هم بيان مى فرمود، لذا  وظيفه آنها در اين زمينه و آن هنگام ،قيد و شرطى نداشته است  .ولى آنها بى اعتنا به اين مورد ، شروع به سؤ الات گوناگون كردند، شايد براى اينكه مى خواستند حقيقت ، لوث گردد و قاتل معلوم نشود، و اين اختلاف همچنان ميان بنى اسرائيل ادامه يابد، جمله فذبحوها و ما كادوايفعلون نيز اشاره به همين معنى است ، مى گويد: آنها گاو را ذبح كردند ولى نمى خواستند اين كار انجام گيرد. لااقل گروهى از آنها قاتل را مى شناختند، و از اصل جريان مطلع بودند، و شايد اين قتل بر طبق توطئه قبلى ميان آنها صورت گرفته بود اما كتمان مى كردند( و الله مخرج ما كنتم تكتمون خداوند آنچه را شما پنهان مى داريد آشكار و بر ملا مى سازد)  افراد لجوج و خود خواه غالبا پر حرف و پر سؤ الند، و در برابر هر چيز بهانه جوئى مى كنند.قرائن نشان مى دهد كه  آنها حداقل در این یافتن قاتل نه معرفت كاملى نسبت به توبه...
ما را در سایت توبه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 13380810 بازدید : 63 تاريخ : دوشنبه 27 آذر 1396 ساعت: 8:47

سلام در هر جامعه ای مردم در قبال حق و باطل چهار دسته اند که دو دسته با حق و دو دسته  با  باطلند  . آن دو دسته ای که با حق همراهند هم از عالم و هم از امی  و پیرو   همراه  دارد و آن دو دسته باطل  نیز همینگونه است . مهم این است  که عالمان هر دو دسته ،حق و باطل را می شناسند اما پایبندی به امور دنیوی  مانع از همراهی با حق  میشود . البته این گونه نیست  که هر عالمی  اگر با حق همراه شد  خودش هم جلوه حق خواهد بود چه بسا پس از کسب  موقعیت دنیایی در لباس حق،  ارزش موقعیت  دنیایی جبهه ی باطل را ترجیح دهد . لذا یادمان باشد که آدم ها را در هر پست و مقام ومنصب  و سوادی هستند به حق بسنجیم نه حق را با آنها .                               با آنچه که عرض شد  دریک تقسیم بندی خواهیم داشت    ودر یک تقسیم بندی دیگر عالم ها به حق و باطل تقسیم میشوند و امی ها نیز به همین ترتیب .   همانگونه که عرض شد قرار داشتن در موضع حق ،مراقبت دائمی لازم دارد چه بسا گاهی بلغزیم و در موضع باطل قرار بگیریم یا بلعکس . عوام  افرادى هستند كه از دانش بهره اى ندارند، و بخصوص از كتاب خدا جز يك مشت خيالات و آرزوها نمى دانند، و تنها به پندارهايشان دل بسته اند  و منهم اميون لا يعلمون الكتب الا امانى و ان هم الا يظنون (سوره بقره78). اميون جمع امىّ به معنى درس نخوانده است ، يعنى به همان حالتى كه از مادر متولد شده باقى مانده و مكتب و توبه...
ما را در سایت توبه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 13380810 بازدید : 62 تاريخ : دوشنبه 27 آذر 1396 ساعت: 8:47

همسر عزیزم سلام... مدتهاست دلتنگ حرف زدن باتوهستم...  مدتهاست دلتنگ مهربانی هایت ونگاه پرمهرت هستم... که دیر زمانی است حسرت آن بر دلم مانده است. همان نگاه پرمحبتی که اکنون جز صفحات تلگرام وواتساپ و.....چیزی دیگری را نمی بیند.  مدتهاست دلتنگ لحظات کنارهم بودنمان هستم... همان دقایقی که اکنون به ساعتها تبدیل میشود وتو از لابه لای صفحات دنیای مجازی چیزی را می جویی که بدون شک من وفرزندانم درآن سهمی نداریم!  همسرعزیزم! حواست هست به کودکانم که به جای گذران وقت باتو مجبورمیشوند پای برنامه های تلویزیون بشینند وبه جای خندیدن باتو با کمدین های  خندوانه بخندند؟ وچقدرتفاوت دارد لبخند مهربان تو با...!  عزیزم! وقتی تو تمام مطالب دیگران را با لذت میخوانی ولایک میزنی وبلافاصله برای تمام گروه های دوستانه ات کپی میکنی؛هیچ میدانی آن لحظه من وفرزندانم نیز احتیاج داریم کسی نگاه منتظرمان را بخواند ولایک کند وباعشق،مجبتش را در قلبمان کپی کند؟  همسرم چای را که باعشق برایت ریختم سرد شده! نمیبینی؟میوه هایی که دخترمان برایت پوست کنده درجلوی چشمان معصومش پلاسید !...حواست نیست؟  عزیزم! لطفا لطفا...پسرمان درسن بلوغ است واحتیاج دارد حسش را بفهمی ودر آغوشش بگیری وکارهایش را لایک کنی!  مهربانم!  محبت وجودت را در قلب مهربان دخترم کپی کن وبگذار از تمام اضطرابهای درونش لفت دهد!  فدای عکس زیبای فتوشاپ شده ا توبه...
ما را در سایت توبه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 13380810 بازدید : 67 تاريخ : دوشنبه 27 آذر 1396 ساعت: 8:47

سلام آدم ها برمبنای رضایت مندی در سه طیف می گنجند ۱_ رضایتمندی عینی و ذهنیشان برابر است ۲_ رضایت مندی عینی بیشتری از ذهنی دارند ۳_ رضایتمندی ذهنی بیشتری از عینی دارند. این افراد الزاما همان خوشبین و بد بین و واقع بین نیستند مثلا با این حجم تورم عده ای فکر میکردند دیگر حتی بقول گیلکها تومان هم به پایمان نخواهد بود . چون تورم کارش اینست که همه چیز فقرا بطور قانونی به اغنیا منتقل میشود . اما متوجه شدیم که میتوانیم قانونا تومان دار شویم فقط منتظر اجرای حکومت هستیم . گرچه عده ای هنوز در ذهن دارند که در تومن نه تو هستی و نه من ، باز هم اغنیا هستند رضایتمندی قابل آموزش و کسب است .لذا انتقال دادنی است . عدم رضایت نیز چنین است .وقتی درمورد رضایتمندی صحبت می کنیم درباره عدم رضایت نیز خودبخود صحبت میشود. توجه کنید که چه باغ سبزی را هم امریکا و هم حاکمان وقت ما در پس نابودی انرژی هسته ای مان و حتی پس از حذف آرمش روی پول ملی مان ارایه میکردند تا رضایت دهیم به نابودی آنهمه سرمایه مادی و معنوی و در انتخابات با اکثریت آرا به فردی و فکری رای داده شد که مفهومش رضایت مندی مردم در اقدام به اینکار بود . اما رضایت مندی رایحه خوش زندگی است که درفضای زندگی برخی پخش است . در نزدیکی و هم نشینی و رویت حالات افراد رضایتمند میتوان رضایتمندی را درک نمود و فیض هم برد.با این حساب هم نشینی با افراد ناراضی به نارضا توبه...
ما را در سایت توبه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 13380810 بازدید : 58 تاريخ : دوشنبه 27 آذر 1396 ساعت: 8:47

    سلام   من 5 شاخص را برای انقلابی گری ذکر می کنم این شاخص‌ها قطعا اگر در کسی باشد انقلابی است. فرمایشات حضرت امام خامنه ای در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی سلام الله علیه--۱۴ خرداد ماه ۹۵ ۱ - پایبندی به مبانی و  ارزش های انقلاب. ۲ - هدف گیری آرمان های انقلاب و همت گماشتن برای رسیدن به آن. ۳ - پایبندی به استقلال کشور. ۴ - حساسیت به کار و نقشه دشمن و عدم تبعیت از نقشه دشمن،این عدم تبعیت را قرآن"جهاد کبیر"نام نهاده است. ۵ - شاخص پنجم تقوای دینی و سیاسی است.    پایبندی به مبانی و  ارزش های انقلابیکی از شاخص های انقلابی گری است پایبندی به مبانی و ارزش های انقلاب در تعبیر قرآنی به استقامت تعبیر شده است. که میتواند شامل : ۱ - اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی یکی از مباني است که دو شاخه دارد     اول اسلام متحجر    و دوم اسلام سکولار. ۲ - محور بودن مردم در نظام و مردمی بودن نظام . که تلفیق آن با اسلام ناب ، جمهوری اسلامی را شکل می دهد. ...منافع نظام مال و ملک مردم است . ۳ اعتقاد به پیشرفت و تحول و تکامل  با پرهیز از خطاهایی که ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد. ۴ - حمایت از محرومان کشور و مظلومان در هر نقطه از عالم از ارزشهای انقلاب است.   هدف گیری آرمان های انقلاب و همت گماشتن برای رسیدن به آنازشاخص های انقلابیگری است . که با شناخت نقطه مقابلش قادریم غیر انق توبه...
ما را در سایت توبه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 13380810 بازدید : 49 تاريخ : دوشنبه 27 آذر 1396 ساعت: 8:47

ویرایش ادبیاتی جزء یک قرآن لطفا کلیک بفرمایید 
توبه...
ما را در سایت توبه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 13380810 بازدید : 56 تاريخ : دوشنبه 27 آذر 1396 ساعت: 8:47

سلام 1-        ضرورت اصلاحات ساختاری اقتصادی ازمسائل اصلی و سناریوهای پیش روی ایران  است منظور هم در عرضه و هم در تقاضا و هم در مبادله و هم در فرایند رسیدن این عرضه و تقاضا به همدیگر است  تا به تعادل برسد . -    در بحث عرضه : -    نگاهی دیگر باید به صادرات و واردات بشود. این نگاه می باید منجر به ارایه و افزایش قدرت ملی و اقتدار و عزت ملت ایران شود . -          باید به تولید خدمات وکالاهایی که در آن مزیت نسبی در داخل کشور وجود دارد برای سرمایه گذاری اهمیت داده شود. -          و در تولید و خدمات تکیه بر تولید و خدمات دانش بنیان نمود . -           کالاهای استراتژیک را شناخت و در تولید و خدماتش خود اتکا یا خود کفا شد . -          کالاها یا خدمات جایگزین و یا مکمل را شناخت و تواما در بحث کیفیت و کمیت تولید کالا و خدمات اقدام نمود . -           افزایش رضایت باریتعالی که احتمالا افزایش ارزش افزوده وکسب حداکثر سود و حداکثر وسعت بازار با جلب حداکثری رضایت مشتری همراه است ،مبنای عرضه کالا و خدمات باشد . -           در این راستا افزایش اشتغال و افزایش قدرت خرید ملت ایران مد نظر است . -    در بحث تقا ضا : -          انتظار است که ملت ایران جز در اضطراراز کالای خارجی استفاده نکند. -          همه مسئولان در خانه و ادارات و در ملا عام از کالاهای ایرانی استفاده کنند و حتی راضی به گرفتن هدیه خارجی توبه...
ما را در سایت توبه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 13380810 بازدید : 53 تاريخ : دوشنبه 27 آذر 1396 ساعت: 8:47